Kinnisvaraturul on konkurents täna väga suur ning tuleb mõelda, kuidas panna objekt sadade teiste seast välja paistma. Kuna potentsiaalne ostja toetub kodu soetades või üürides suuresti ka emotsioonile, mida ruumid temas tekitavad, ongi hakatud järjest rohkem just sellele rõhuma.
Siinkohal tulebki appi sisustuslavastus, mis on Eesti kinnisvaraturul järjest enam populaarsust koguv müügi- ja üürinipp. Sisustuslavastuse eesmärgiks on muuta kodu potentsiaalsete ostjate jaoks selliseks, et nad uksest sisse astudes kohe kujutaksid ette end seal elamas.
Termin pärineb Ameerikast ning sealsel kinnisvaraturul hakati sellega tegelema juba 1970ndatel. Euroopasse jõudis see trend mõnevõrra hiljem, kuid suuresti tänu arvukatele lombitagustele seriaalidele. Rootsis, kus sisustuslavastusi hakati kasutama sajandivahetusel, on tehtud kindlaks, et nii öelda sätitud kodu läheb müügiks 10 protsenti kõrgema hinnaga kui lihtsalt tolmuimega ära puhastatud korter või maja.
Kui uskuda Ameerika statistikat, läheb sisustuslavastusega objekt tehingusse poole kiiremini kui lihtsalt müüki paisatud kodu. Kui objekt on aga täitsa tühi, siis sealne uuring ütleb, et sisustuslavastuse tulemusel on ostja valmis maksma kuni 20 protsenti rohkem kui pärast tühjade ruumide vaatamist.
Mida siis sisustuslavastus endast kujutab? Vale on arvata, et see tähendab vaasi ühe laua pealt teisele tõstmist. Sisustuslavastuse eesmärgiks peab olema korteri või maja paremate külgede rõhutamine ja näidata, kuidas mingeid ruume saab kasutada. Mõnel juhul tähendab see tõesti värskete lillede, kohvilauaraamatute ja uute diivanipatjade ruumi sättimist, teisel juhul tuleks aga ette võtta veidi suurem eluaseme kõpitsemine: uued seinavärvid, vana mööbel välja ja uus sisse jne. Viimasega ei tasu siiski üle piiri minna, vaid eksperdid soovitavad eluaseme parenduste tegemisele mitte kulutada rohkem kui 1 protsent soovitud müügihinnast. Muide, uuringud on ka näidanud, et osava kodu sättimise järel, on ostjad väga altid kogu eluaseme mööbli müüjalt ära ostma. Loomulikult ei pea ise hakkama pead murdma, mida teha, vaid nõu saab küsida ka teemaga tegelevatelt kinnisvaramaakleritelt.
Mida tasub sisustuslavastuste puhul meelde jätta?
- Mõtle välja, kellele sa eluaset müüd. Kas selleks on lastega pere, noor paar või hoopis üksik naine/mees. Sellest lähtuvalt tuleks ka mõelda, kuidas ruume ostjatele presenteerida. Kas lisamagamistuba muuta lastele sobilikuks ruumiks, ägedaks kodukontoriks, walk-in garderoobiks või hoopis koduseks jõusaaliks? Kas sellise korteri/maja ostja eelistaks minimalistliku stiili või pigem midagi muud?
- Kuna kinnisvaramüügis on esmamulje oluline, siis soovitatakse suurt tähelepanu pöörata esikule ja eramaja puhul esiukse juurde jäävale alale.
- Ükski õiges kohas olev lillevaas, äge mööbel ja pilkupüüdev lühter ei korva seda kui elamine on üldiselt must. Sisustuslavastus tähendab ühtlasi ka seda, et terve elamine on piinlikult puhtaks küüritud.
- Korja ära privaatsed asjad nagu fotod, külmkapimagnetid jms., kuid koduse tunde tekitamiseks säti välja lõhnaküünlad, lõikelilled, nipsasjakesed.
- Väidetakse, et meie lõhnataju aitab meil otsuseid teha. Sellest tulenevalt on välja selgitatud, et kui inimene jalutab korterisse/majja, kus lõhnab näiteks värskete küpsetise järgi, siis soovib ta seda tõenäolisemalt kohe ära osta/üürida.
- Kui objektil on rõdu/terrass või aed, ei tohiks ka seda ära unustada ning olenemata aastaajast tõsta välja terrassimööbel, padjad, lillepotid ning muru olemasolul ka see kindlasti korda teha.
Kavalaid nippe, kuidas ostjaid meelitada on palju, kuid eelkõige tuleks meelde jätta see, et kodu peab stiililt olema ühtlane ning moodustama kutsuva terviku. Kui Sinagi soovid oma kodu müüa või välja üürida ning tunned, et sisustuslavastus aitaks protsessile kaasa, siis võta meiega ühendust.